گوناگون

چگونه با موس موی خود را فر کنیم؟

چگونه با موس موی خود را فر کنیم؟

در این مطلب روش‌های روش های فر کردن مو با موس مو را شرح می‌دهیم.

ستاره نوشت: موس مو یکی از محبوب‌ترین محصولاتی است که برای حالت‌دهی موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس اگر قصد فر کردن تارهای موی خود را دارید، اما هنوز در انتخاب روش مناسب برای این کار مردد هستید، بهتر است خرید این نوع فوم آرایشی را در اولویت قرار دهید.

آشنایی با روش و مراحلی که برای فر‌کردن مو به‌کمک این محصول وجود دارد، شما را از مراجعه به آرایشگاه یا استفاده از محصولات گرمایشی که احتمال آسیب به تارها را افزایش می‌دهند، بی‌نیاز می‌کند. با مطالعه این متن با روش اساسی موجود برای این کار آشنا می‌شوید.

مراحل فر کردن مو با استفاده از موس مو

اگر با روش اصولی استفاده از موس‌های مو آشنا نباشید، احتمالا به‌درستی از این محصول استفاده نکنید، پس این‌‌که نتیجه مطلوب را از آن مشاهده نکنید، کاملا طبیعی است.

ضمن این‌‌که استفاده نادرست از موس‌های مو، احتمال بروز آسیب به تارها را افزایش می‌دهد. ازاین‌رو باید با این مراحل که باعث حالت‌گیری بهتر و ماندگاری بیشتر فر موها می‌شوند، آشنا باشید. در ادامه این مراحل به‌طور کامل معرفی شده‌اند.

 

در مرحله اول فر کردن، موهای خود را بشویید!

موس مو زمانی بهترین تاثیر را از خود نشان می‌دهد، که روی موی کاملا تمیز استفاده شود. به همین دلیل همواره توصیه می‌کنیم قبل ‌از اقدام برای فر کردن موها، سر خود را با یک شامپوی مناسب و درصورت امکان حجم‌دهنده بشویند تا روی نتیجه نهایی تاثیر بهتری داشته باشد.

در مرحله دوم فر کردن مو، خیسی مو را بگیرید!

موس حالت‌دهنده مو را نباید روی موی خیس بزنید. ضمن این‌‌که این محصول برای تاثیرگذاری بهتر به مقداری رطوبت نیاز دارد. پس بهتر است بعد از شستن کامل موها، کمی آن‌ها را با دست فشار دهید تا آب اضافه خارج شود.

اگر برای فر‌کردن موهای خود عجله دارید، برای گرفتن خیسی آن‌ها می‌توانید از یک حوله نرم استفاده کنید. توجه داشته باشید که گرفتن رطوبت کامل مو، روی نتیجه نهایی موس و میزان درخشندگی تارها تاثیر منفی می‌گذارد. پس این کار را با ملایمت انجام دهید.

در مرحله سوم فر کردن از موس مو استفاده کنید!

زمانی که مو در بهترین حالت قرار دارد، باید مقدار مناسبی موس به آن‌ها بزنید تا امکان حالت‌دهی به تارها فراهم شود. برای این منظور بهتر است ابتدا قوطی محصول را به‌خوبی تکان دهید و سپس مقدار مناسبی از آن را در کف دست‌تان بریزید.

موس موجود در کفت دست را با ماساژ‌دادن، روی تمام قسمت‌های هر ۲ دست پخش کنید و سپس آن‌ها را روی موهای خود بکشید. توجه داشته باشید که پخش‌کردن موس به‌طور یک‌نواخت روی تمام بخش‌های مو، تاثیر مطلوبی روی نتیجه نهایی دارد. این مرحله را با دقت زیادی انجام دهید.

یکی از راه‌کارهای موجود برای پخش بهتر موس، استفاده از شانه‌های دندانه درشت است. با کمک این وسیله و شانه کردن مو با استفاده از آن‌، موس به‌خوبی در تمام بخش‌های مو پخش می‌شود.

درصورتی‌که تمایل دارید موها پف‌دار و حجیم‌تر به‌نظر برسند، زمانی که در حال پخش‌کردن موس هستید، باید آن‌ها را کمی پوش دهید. با بالاتر نگه‌داشتن موها، نتیجه حالتی حجیم‌تر خواهد داشت.

 

در مرحله چهارم بهتر است موها را سشوار بکشید!

در استفاده از موس مو ، ضرورتی برای سشوار کشیدن وجود ندارد، چراکه جریان هوا به‌تدریج رطوبت را از بین می‌برد و باعث خشک‌شدن آن‌ها می‌شود. با این‌حال سشوار کشیدن در کسب نتیجه بهتر تاثیر می‌گذارد.

در واقع باد ملایم سشوار باعث حجیم‌تر نشان دادن موها می‌شود. همچنین اگر این محصول گرمایشی دارای سری دیفیوزر یا دیسپانسر باشد، تاثیر بیشتری در ماندگاری فر، حالت‌گیری بهتر و خشکی کامل ریشه موها خواهد داشت. برای این منظور باید سشوار را روی کم‌ترین دما تنظیم و به‌خوبی تمام بخش‌ها به‌خصوص ریشه را خشک کنید.

نکات مهم در استفاده از موس مو برای فر کردن موها

موها از اهمیت بسیار زیادی در زیبایی و ایجاد استایل‌های مختلف برخوردار هستند. پس در استفاده از محصولات مختلف برای حالت‌دهی به آن‌ها باید چندین نکته مهم را مد نظر داشته باشید. در ادامه با مهم‌ترین این موارد آشنا می‌شوید:

 
  • موسی که برای فر‌کردن موها خریداری می‌کنید، باید از قدرت بالایی برخودار باشد تا برای مدت‌ طولانی حالت تارها را حفظ کند. پس مهم‌ترین نکته، توجه به قدرت و میزان ماندگاری محصول است.
  • موس مناسب فر‌کردن موها باید در برابر جذب رطوبت مقاوم باشد تا نتیجه بهتری از خود نشان دهد. همچنین بهتر است محصولی خریداری کنید که با جنس موی شما تناسب دارد. با این کار، ماندگاری محصول افزایش و احتمال بروز آسیب‌های احتمالی کاهش پیدا می‌کند.
  • بهتر است موس مو از ترکیبات مغذی و ویتامین‌های مختلف بهره‌مند باشد تا در کنار حالت‌دهی، به تقویت موها نیز بپردازد و به‌تدریج از ریزش آن‌ها کم کند. توجه به این نکات برای حفظ سلامت تارها ضروری است.
  • درخصوص مهم‌ترین نکات برای چگونگی استفاده از موس حالت‌دهنده مو نیز باید گفت اگر این محصول روی موهای تمیز مورد استفاده قرار گیرد، تاثیر بهتری از خود نشان می‌دهد. پس‌ قبل ‌از هر اقدام، ازبین‌بردن چربی و آلودگی‌های سر را از یاد نبرید.
  • گوش تا گوش موها را جدا کنید تا امکان پخش‌کردن موس به همه بخش‌های آن‌ وجود داشته باشد. با ۲ قسمت کردن موهای جلو و پشت، سپس زدن موس به آن‌ها در نهایت فر بهتری را مشاهده خواهید کرد.
  • باد سشواری که می‌خواهید روی موها بکشید، باید ملایم باشد. بهتر است ابتدا حالت‌دهی را انجام دهید و سپس با کمک باد آهسته، موها را از ریشه خشک کنید.
  • در آخر برای این‌‌که فر ایجادشده با استفاده از موس مو برای مدت طولانی‌تری باقی بماند، می‌توانید از تافت استفاده کنید. این مورد به‌خصوص برای زمانی که قصد شرکت در مهمانی‌ مهمی دارید، حائز اهمیت است و تا حد زیادی به ماندگاری فر کمک می‌کند.

جمع‌بندی

برای این‌‌که با استفاده از موس، موهای خود را فر کنید، ابتدا باید آن‌ها را با شامپوی مناسب و درصورت امکان حجم‌دهنده بشویید. سپس آب آن‌ها را بگیرید، اما اجازه دهید کمی رطوبت روی مو بماند.

موس را باید به‌طور کامل روی تمام بخش‌های موی مرطوب بزنید و سپس آن‌ را حالت دهید. همچنین خشک کردن تارهای مو با سشوار به حجم‌گیری بیشتر موهایتان کمک می‌کند. در آخر نیز می‌توانید برای ماندگاری بیشتر، از تافت استفاده کنید.

دقت داشته باشید که نتیجه فر شدن موها با استفاده از موس، بستگی به کیفیت و متریال به‌کاررفته در این محصول دارد. بنابراین، درصورتی‌که به ‌دنبال نمونه‌های مرغوب موس مو هستید، به وب‌سایت دیجی‌کالا مراجعه کنید.

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار