گوناگون

ترفند طلایی برای تمیزکردن کاغذ دیواری

ترفند طلایی برای تمیزکردن کاغذ دیواری

کاغذ دیواری همیشه زیبایی خاصی به خانه می‌بخشد، ولی کثیفی و لکه‌های ایجاد شده روی آن، نمای داخلی خانه را تحت الشعاع قرار می‌دهد. همین ابتدا بهتر است بدانید که هر کاغذ دیواری بنا به جنس‌اش به روش‌ خاصی برای تمیز کردن نیاز دارد.

قبل از دست به‌کار شدن برای تمیزکردن کاغذ دیواری‌، نوع و جنس آن را به‌خوبی بررسی کنید؛ چون معمولا کاغذ دیواری‌های نوع پلاستیکی یا پارچه‌ای قابل شست‌وشو هستند؛ اما کاغذ دیواری‌های از جنس کاغذ، امکان شست‌وشو را ندارند. برای اینکه از جنس کاغذهای دیوار اطمینان حاصل کنید، قبل از شروع کار یک تست کوچک انجام دهید. قسمت کوچکی از کاغذ دیواری را که خیلی در معرض دید نیست را انتخاب کنید، بعد یک قطره مایع ظرفشویی را با یک لیوان آب مخلوط کنید و مقدار اندکی از آن را به محل مورد نظر بزنید. در این شرایط اگر رنگ و شکل کاغذ روی دیوار تغییر کرد، یعنی نباید آن را به این روش تمیز کرد، ولی اگر تغییری ایجاد نشد، یعنی قابل شست‌وشو است.

تمیز کردن کاغذ دیواری‌ قابل شست‌وشو

اگر کاغذ دیواری ما جنس قابل شست‌و‌شویی داشت، برای شروع کار اول یک گرد گیری اساسی انجام دهید. بهترین وسیله برای این کار هم وسایل مخصوص مانند جارو برقی با سری برس‌دار و یا پارچه گردگیری است. بعد از آن باید به سراغ محلول‌های شست‌وشو رفت که در این مرحله اصلا نیازی نیست از پاک‌کننده‌های قوی استفاده کنید؛ محلول آب و مایع دستشویی به تنهایی برای تمیزی کافی است. البته یادمان باشد که نیاز نیست کل کاغذ دیواری را خیس کنیم و بهتر است به شکل مرطوب این کار انجام شود. بعد از شست‌وشو کامل هم باید کاغذ دیواری را با دستمال خشک کنیم. البته گفته می‌شود یکی از پارچه‌های خوب برای این کار، پارچه‌های میکروفایبر است.

تمیز کردن کاغذ دیواری غیرقابل شست‌وشو

انواع دیگر از کاغذ دیواری‌ها باید با احتیاط بیشتر تمیز شود. برای شروع کار با مکش کم جارو برقی از بالا به سمت پایین بر روی دیوار بکشید. در هنگام این کار مکش جا رو را زیاد نکنید و یا در نیمه راه آن را از روی کاغذ دیوار جدا نکنید؛ چون احتمال پاره شدن کاغذ دیواری وجود دارد. بعد از اتمام این مرحله، پارچه یا ابر نرمی را روی کاغذ دیواری بکشید. با این کار گرد و غبار به طور کامل از بین می‌رود. در مرحله آخر هم یک دستمال تمیز با رطوبت خیلی کم را از بالا به پایین دیوار بکشید تا کاغذ دیواری تا حدی تمیز شود.

چگونه از شر لکه‌های کاغذ دیواری خلاص شویم؟

لکه‌های روی کاغذ دیواری اشکال مختلفی دارد. مثلا اگر شاهد لکه چربی یا مداد شمعی بودید، چند لایه دستمال کاغذی را روی کاغذ دیواری قرار دهید و روی دستمال اتو با حرارت ملایم بگیرید؛ با این کار چربی یا مداد شمعی جذب دستمال خواهد شد. البته در نظر داشته باشید قبل از انجام این کار تا حد امکان با کاتر چربی و مداد شمعی، بخشی از مواد چسبیده شده را جدا کنید. اما اگر خون روی دیوار پاشید، با ترکیب محلول آب و نوشابه و یا آب و سرکه می‌توانید لکه خون را از بین ببرید.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار