گوناگون

بمب افکن استراتژیک B-۱ راکول؛ قهرمان عملیات های ضربتی در جهان + فیلم

بمب افکن استراتژیک B-1 راکول؛ قهرمان عملیات های ضربتی در جهان + فیلم

بمب افکن استراتژیک راکول B1 یکی از قدرتمندترین هواپیماهای نظامی آمریکا است که هنوز در حال خدمت است.

به گزارش پارسینه، بمب افکن استراتژیکB-1راکول در اوایل دهه ۱۹۷۰ برای برآورده کردن نیاز نیروی هوایی ایالات متحده که برد بلند بوئینگ B-52 Stratofortress و سرعت مافوق صوت Convair B-58 Hustler را ترکیب می کرد، ساخته شد تا جایگزین هردو آنها شود. نتیجه یک بمب افکن سریع و چهار موتوره با بال های متحرک بود که می توانست سلاح های هسته ای را در فواصل بین قاره ای حمل کند. بمب افکن استراتژیک راکول با قیمت بسیار بالایی عرضه شد.

راکوِل بی-۱ لنسر یک بمب‌افکن راهبردی و چهار موتورهٔ فراصوت در نیروی هوایی آمریکا است. این بمب‌افکن توسط شرکت راکول (اکنون بخشی از شرکت بوئینگ) ساخته شده‌است.با بازنشسته شدن ای اف-۱۱۱ راون در سال ۱۹۹۸ و بازنشسته شدن اف-۱۴ تامکت در سال ۲۰۰۶ در حال حاضر، بی-۱ تنها هواپیمای بال متحرکِ در حال خدمت نیروی هوایی آمریکا است. این بمب‌افکن در سال ۲۰۲۱، در کنار بی-۲ اسپیریت و بی-۵۲، یکی از سه بمب‌افکن راهبردی فعال در نیروی هوایی آمریکا است.

راکول چهار فروند B-1A ساخت و یک برنامه آزمایشی را آغاز کرد که توانایی آنها را برای نشان دادن توانایی پرواز با سرعت ۲.۲ ماخ (بیش از ۱۴۰۰ مایل در ساعت) در ارتفاع بالا در حالی که سلاح‌های معمولی یا هسته‌ای حمل می‌کردند، بسنجد. از آنجایی که B-1 بیشتر از برنامه زمان بندی عقب افتاد و هزینه های اضافی آن افزایش یافت، این برنامه مورد بررسی قرار گرفت. در سال ۱۹۷۷، کارتر، رئیس جمهور آمریکا برنامه را لغو کرد و معتقد بود که B-1 در برابر دفاع جدید شوروی آسیب پذیر است ، پس هرگونه مزایای B-1 را لغو کرد. ریگان ، رئیس‌جمهور آمریکا برنامه B-1 را در سال ۱۹۸۱ با یک ماموریت جدید از سر گرفت. راکول، مدل جدید B-1B را برای پرواز در سطح پایین و همچنین سرعت پایین با تاکید بر تحویل سلاح های معمولی و موشک های کروز طراحی کرد. آنها در مجموع ۱۰۰ لنسر B1B ساختند. 

نگاهی به مشخصات بمب افکن استراتژیک B1 راکول: 

طول بالها: متغیر از ۲۳.۸ تا ۴۱.۷ متر 

طول: ۱۵۰ فوت (۴۴.۷ متر)

حداکثر سرعت: ۲.۳ ماخ (۱۴۵۰ مایل در ساعت؛ ۲۳۳۴ کیلومتر در ساعت)

حداکثر وزن: ۳۹۵۰۰۰ پوند (۱۷۹۱۶۹ کیلوگرم)

برد: ۶۱۰۰ مایل (۹۸۱۷ کیلومتر)

حجم ویدیو: 1.29M | مدت زمان ویدیو: 00:00:30 دانلود ویدیو

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار